Fashionjoint

världens godaste pasta

Med saffran, purjolök, champinjoner och soltorkade tomater

Godkväll! Ikväll har jag och Emil gjort en magisk middag. En riktigt riktigt god pastarätt med saffran som jag provsmakade på Ica häromdagen (recept längre ner!) Kändes som en perfekt kväll med denna middag då jag mår lite krassligt. Tror jag har en förkylning på typ balansnerven som för att allt börjar snurra ibland så det känns som man är på en båt. Jätte obehagligt. Men tog mig i alla fall ut på en promenad mitt på dagen. Har börjat älska att ta promenader nu på vintern, fullt påklädd och med podd i öronen. Fridfullt att promenera själv. MEN – nu till denna goda rätt som har helt underbar krämig smak, som jag tycker du ska bjuda din käraste på till alla hjärtans dag:

 

4 port pasta (gärna fusilli bucati)

1/2 purjolök

125 g champinjoner

1/2 burk soltorkade tomater (à 200 g)

1 msk olja

ca 500 g strimlad ryggbiff

salt och peppar

2 dl vispgrädde

1 dl mjölk

1/2 g saffran

1 krm cayennepeppar

1 tsk rödvinsvinäger

65 g ruccola

 

Gör såhär:

1. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.

2. Ansa och skiva purjolöken och champinjonerna tunt. Strimla tomaterna.

3. Stek purjolöken i hälften av oljan i en stekpanna. Ta upp den på en tallrik.

4. Stek biffen i resten av oljan. Krydda med salt och peppar. Sänk värmen på plattan. Rör ner grädde, mjölk, saffran, cayennepeppar och vinäger i pannan. Låt puttra ca 5 minuter.

5. Vänd ner purjolök, svamp och tomaterna i pannan.

6. Blanda minutbiffen med nykokt pasta och servera med ruccola.

 

Ni måste testa detta! Ha en fin kväll.


Posted in: Vardag







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.