Fashionjoint

bo i kolarkoja

/ En natt i skogen
Hur mysigt?! I denna lilla kolarkoja bodde vi i. Det var så mysigt där inne, med två bäddar och en brasa. Emil lärde mig hur man bygger en perfekt brasa. :)
 
Här är morgonen efter, vi lagar pannkaka och steker kantareller som vi plockat själva i skogen och gjorde kantarellmackor. Så mysigt och gott! På kvällen innan, satt vi alla som hade hyrt kojor framför brasan med pinnbröd, drack rödvin i kåsor och lärde känna varandra. Det var många som inte kom ifrån Sverige, några ifrån bla USA och Frankrike. Det var kul och se hur spännande dem tyckte det var med att plocka svamp, se ekorrar och älgar. Mysigaste kvällen på hela sommaren.
 
 Här i bäcken tog man rent dricksvatten eller diskade köksredskapen. Man kunde även gå till en vattenkälla en bit in i skogen. Tänk vad häftigt ändå, att mitt i skogen finns det SÅ rent vatten.
 
Här var sjön som vi paddlade kanot i, det fanns en brygga att bada ifrån och en liten bastu!
 
I veckan så överraskade jag Emil med en övernattning i en kolarkoja. På morgonen väckte jag honom, som trodde vi skulle åka till hans mamma. Men i bilen åkte jag mot Västerås istället och sa att jag hade planerat en liten hemlig trip för oss. Jag hade packat tidigt på morgonen, så han hade inte märkt någonting alls. Vi åkte till Skinnskatteberg där jag berättade att vi ska sova i skogen inatt, i en kolarkoja. Vi hade hur mysigt som helst! Vi lagade pasta carbonara över elden, paddlade kanot och gick till en bäck eller vattenkälla för att diska och hämta rent dricksvatten. Det var så skönt att bara vara ute i naturen under ett helt dygn och få byta miljö att umgås, lära känna nya människor, laga mat och hugga ved i osv. Får ni chansen att åka till Skinnskattebergs Kolarby, så gör det, vi kommer åka hit igen!

Posted in: Vardag







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.