Fashionjoint

sötpotatissallad

Världens godaste sallad kan jag lova, en storfavorit hos både mig och Emil. 
 
Idag har jag startat dagen med en långpromenad och med podd i öronen. Till skillnad ifrån här om dagen när jag bloggade och klagade på vädret så var det strålade sol nu. Och när jag kollar valborg vädret i Uppsala på appen så har det gått ifrån snöflinga till sol, kan inte bli bättre! Till lunch idag blev det en av mina absoluta favoriter just nu - Sötpotatissallad. Så enkel att göra, och den är riktigt god kan jag lova. Väldigt mättande också. Man tror första gången man gör den att man kan behöva sås på sidan av, men nej - fetaosten, saltet och balsamicon gör det så gott ihop med sötpotatisen och resten.
 
 
Recept:
Ungsbakad sötpotatis
Grönkål (med salt och olivolja på)
Fetaost (jag har apetinas vitost i tetra)
Avokado
Tomat
Rödlök
Balsamico
Frivilligt: Majs, gurka, granatäpple, soltorkade tomater
 
Ni måste prova denna! Nu ska jag försöka fota lite saker jag internetshoppat de senaste dagarna så jag kan visa er. Bland annat en sweatshirt, en skepparmössa och en tygkasse.

Posted in: Vardag







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.