Fashionjoint

organisera och nå dina mål

Perfekta kalendrar, 2 minuters regeln och goal detox
 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8
 
Jag har kommit ihåg att betala den där räkningen, bokad tvättid till imorgon och bett pappa om hjälp med att lägga in både min privata och bloggmail till samma mailprogram, jag har kontakta banken för att ta reda på hur jag får ett nytt IBAN nummer så jag kan få utbetalning från Bloggerfy. Jag tror inte jag har glömt något eller..?
 
Det här med att organisera allt i livet så man inte glömmer något viktigt och för att vara så effektiv som möjligt, för att nå mål och känna att man har ordning på allt. Är ni duktiga på det? Jag är en sådan som har hundratusen anteckningar på mobilen för att aldrig glömma något, och om jag inte skriver upp det diekt så har jag gömt det. Här är mina tips för att nå mål och organisera ditt liv:
 
Almanacka - Skaffa dig en snygg almanacka för att få en ännu mer strukturerad vardag. Bara almanackan i sig kommer att ge motivation och du kommer få så mycket bättre översikt och koll över vad som händer i veckorna och lättare att planera. Vilket är till stor hjälp då man i huvudet kan fokusera på viktigare saker. I kollaget ovan ser ni massor av snygga varianter! Ett tips är även personligalmanacka.se där man designer sin egna både ut och invändigt.
 
App för "att-göra-listor" - Som sagt så skriver jag listor på allt och utan dessa listor så hade ingenting i mitt liv funkat haha. Om jag ska komma ihåg ALLT i huvudet blir det kaos. En app som jag verkligen vill tipsa om är appen Wunderlist där man lätt skriver listor i olika kategorier, även deluppgifter under varje punkt och även förfallodatum om man vill. Det bästa är att man kan dela listor ihop med andra, kanske en kollega eller din sambo och få saker gjorda ihop. Älskar denna idé!!
 
2 minuters regeln - Det här lärde jag mig på Framgångspodden. När man tänker "ska jag göra det här nu eller senare" då ska man använda sig av denna effektiva regel. Tar det dig mer eller mindre än två minuter att göra detta? Tar det längre tid, skriv ner det, tar det ca två minuer så gör det på en gång! Mycket användbart tips tycker jag och jag använder mig utav det dagligen. Som tex idag när jag egentligen inte orkade ringa banken direkt så tänkte jag men vafan det tar inte ens två minuter, så skrev jag inte upp det utan gjorde det direkt!
 
Bild lånad ifrån Josefin Dahlberg
 
The 5 Day Goal Detox - Så nog om listor och organisering. Hur ska du få inspiration att nå alla dina mål då? Josefin Dahlberg tipsade om denna "The 5 day goal detox guide" i sin blogg som ska hjälpa dig att nå dina mål! Se guiden här. Väldig bra utformad guide som är i olika steg. Den får dig att skriva ner din mål och du får en översikt och delar in i vilka mål som du ska ta tag i denna månad och vilka du ska jobba på längre fram osv. Framför allt så tycker jag att den får en att starta direkt och inte skjuta upp sakerna. (Har även tidigare i år skrivit iop en lista på hur man når sina mål, HÄR.)
 
Arbetsplats hemma - Jag tror det är jätte viktigt att ha en plats hemma med ett ordentligt skrivbord där man har ordning och reda och som man kan sitta vid när man ska arbeta. Av arbetsplatsen hemma ska du få en mängd ideer och insipiraton och känna dig fokuserad. Med peppande bilder, mysiga inredingsdetaljer, anteckningsblock och dina mål uppsatta i inredningen. Där vet du att du får saker gjort, där arbetar jag.

Peppande podd - En sak som inspirerar mig något extremt att följa min drömmar och att våga drömma stort är inspirerande människor, som ger mig en extra spark i baken. Jag vill tipsa om Framgångspodden som är jättebra! Speciellt avsnittet med grundaren ifrån Nelly och avsnittet med tips på hur man blir mer effektiv. Sedan har pooden Karriärspoddens väldigt bra gäster i vissa avsnitt.

Posted in: Tips





Skrivet av: Matilda

Shit vilken fin blogg du har!!

Svar: Tack vad kul att du tycker det!
sanna hyvärinen

2016-11-01 - 19:59:47
Hemsida: http://holmbergmatilda.blogg.se/
Skrivet av: Matilda

Shit vilken fin blogg du har!!

2016-11-01 - 19:59:47
Hemsida: http://holmbergmatilda.blogg.se/


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.