Fashionjoint

hur du når dina mål

Nu vill jag skriva om en sak som är väldigt viktigt för mig. Att man ska tro på sig själv och sina drömmar. Många i dagens samhälle nöjer sig med att ha sin dröm som en dröm och inser inte att allt är möjligt och att man ska uppfylla dem. Folk accepterar det och jag har aldrig förstått det! Varför nöjer man sig med drömmen om något, utan att ta tag i dem? Du bestämmer själv vad du kan göra och vem du är. Ha inga dåliga ursäkter. Det låter klyschigt kanske.. men man ska ta vara på livet. Ingen av dina drömmar kommer bara hända helt plötsligt, du måste ta första steget. Så tro på dina drömmar och mål! Jag har alltid varit driven, en av egenskaperna jag verkligen uppskattar hos mig. Jag har mål inom arbetslivet, hur jag ska få mitt drömjobb. Jag har mål inom min ekonomi hur mycket jag ska ha inom en speciell tid på sparkontot och hur jag ska använda pengarna för att nå ännu fler mål, som boende, företagande mm. Jag har mål med bloggen hur många läsare jag vill ha inom ett år, och mycket mer!

 

 
Här är en lista på hur du kan nå dina mål. Hämta papper och penna och gör detta för varje mål du har! Jag tänker ungefär på det här sättet själv när det gäller mina mål, men använder mig även utav attraktionslagen, som jag skrivit innan, och det funkar verkligen!

 

1. Skriv ner dina mål tydligt, inte bara "jag ska bli vältränad" utan "jag ska klara att göra 50 armhävningar och srpinga 1 mil" osv

 

2. Vad skulle det betyda att nå ditt mål, formulera som att det redan har hänt. Tex jag skulle bli gladare, jag skulle ha me pengar att spara mm.

 

3. När ska du ha uppfyllt målet, ange så noga du kan - år, datum, veckodag.

 

4. Skriv en lista på vad som måste göras för att nå målet. Boka möte, skicka iväg ett mail eller ringa ett samtal? Börja med det allra frösta sedan resten. Skriv underrubriker som "Idag, imorgon, näsa vecka, om en månad och om ett år"

 

5. Försök göra något varje dag. Gör något litet varje dag för att nå målet. Peppa dig själv med bilder eller spara en 50 lapp extra till resan. Fråga en kompis om råd osv.

 

6. Följ upp - Kolla ditt målarbete regelbundet och pricka av dina framsteg. Då ser du vad dina ansträngningar faktiskt ger dig och då blir du mer peppad.

 

Bestäm även en ordning på alla dina mål. Så du inte står och kämpar med 3 mål samtidigt, det kan bli knepigt. Det här tycker jag är svårast då jag vill att allt ska hända direkt och samtidigt.


Posted in: Tankar





Skrivet av: nina

Ännu bättre om man tänker eller säger att man redan har det. Jag är glad jag är så rik jag är så vältränad mm (du skrev bli gladare.)

2016-05-26 - 05:16:45
Skrivet av: Mia

Bra råd Sanna! :D

Svar: TACK MIA :D
sanna hyvärinen

2016-05-28 - 21:48:01
Hemsida: http://mikrissa.blogg.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.