Fashionjoint

favoriter ifrån sminkväskan

nyw bonderstick, anastasia contouring kit, gerard cosmetics osv
 
Här är lite nytt och gammalt ifrån min sminkväska och mina absoluta favoriter:
 
1. Max Factor - Finaste ögonskuggan savage rose - Den här köpte jag på en H&M rea för några veckor sedan, i en låda framme vid kassan, för kanske femton kronor? Nu ångrar jag att jag inte köpte fler. Den är i så fin nyans, och passar både till vardags och fest.
 
2. Gerard Cosmetic - Läppstift underground - Jag älskar den här och använder den nästan varje dag tillsammans med min favorit läppenna ifrån lindex (som jag tyvärr glömde ta med på bilden). Stor favorit bland många och även hos mig. Måste snart köpa en till då den börjar ta slut. :) Köp denna om du vill ha en annorlunda men super fin färg på läpparna. 
 
3. Anastasia contouring kit - Lätt att arbeta med och få till countoring och highlighter med. Direkt efter första användning så blev jag kär i denna. Pigmenten är jätte bra och jag känner mig som ett proffs när jag använder denna, för reslutatet bli så bra. (Ett tips första gången är att googla en bild för att veta vart du ska lägga det ljusa vs det mörka.) Är även så sugen på att köpa Kan Von D's variant, som fått ännu bättre betyg. 
 
4. The Traceless Hair Ring - Köpte dessa för två veckor sedan bara, men har faktiskt redan slängt nästan alla mina vanliga toffsar. Dessa är så mycket bättre och sliter inte det minsta på håret. Men det allra bästa är nog att dem inte åker ut håret det minsta utna sitter på plats hela dagen, hur mycker man än rör sig. Perfekt på gymmet!
 
5. The Balm - Highlighter - Den ultimata glowboosten och den mest omtalade! Denna använder jag på tex kindbenen, under ögonbrynet och ovanför läppen. Den lyser upp ansiktet så bra och hela sminkningen får ett lyft när man använder denna. Känns som den kommer räcka en livstil då man bara behöver använder så lite av den vid sminkningen. 
 
6. NYX Countoring stick - Denna är det nyaste tillskottet och som ni ser så är det som en en produkt, med två i en. Ett ljus stick och ett mörkt stick, som man ska använda för att highlighta och countora. Färgerna är jätte fina. Men första gången jag testade den så gick det inte alls att fade;a ut den, med bara borste, därför köpte jag spongen (lite fuktig) och då gick det lättare. Den är inte lika enkel som Anastasia pudret och effekten är inte densamma och inte lika lätt att använda, man behöver dutta mycket och göra fler lager. Men jag gillar den ändå och får träna mer! 
 
7. MUS - Cover all mix - Om jag skulle välja en produkt att leva med resten av livet skulle jag välja denna. Den täcker jätte bra och jag älskar att det är tre olika nyanser så man kan använda den på olika delar i i ansiktet. Det finns inget man inte kan täcka med denna. Gul neutraliserar röda partier, tex blodkärl och blemmor. Orange neutraliserar blåa, tex under ögonen. Beige används för att ljusa upp de båda färgerna och som bas. Den här borde alla ha i sin sminkväska.
 
8. Gerard Cosmetic hydra matte lipstic - invasion och serenity - Är du ute efter ett matt läppstift? KÖP DENNA! Såå himla bra, när man applicerar dem så är dem blanka, men sen torkar dem på någon sekund och sitter hela dagen, om inte längre, man får verkligen tvätta bort den på kvällen. Färgerna är så fina och bättre kvalite än så här på pigment får man inte. Stora favoriter!
 
9. Real Techniques Sponge - Denna önskade jag mig i julklapp och behövdes i min sminkväska som annars bara bestod av tusen olika borstar. Jätte bra att den är runt/spetsig och platt. Denna passar bra till alla "blöta" produkter som tex cover all mix och nyx stick:et.
 

Posted in: Skönhet





Skrivet av: Nina

Snygg bild. Jag gillar färgen på läppstiftet och hårsnoddar var ju jätte bra. Kram

2016-01-06 - 15:59:52


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.