Fashionjoint

braun silk-épil epilator

 
Kan inte förstå hur jag klarat mig utan en epilator tidigare. Denna fick jag i present av Emil och jag är såå nöjd! När man rakar sig med rakhyvel så växer det ut efter en vecka, eller jag tycker man kan se stubb redan dagen efter. Håller ni inte med? Men med denna så håller det upp till 4 veckor. Skillnaden mellan epilering och rakning är att epilering rycker bort alla stråna från roten medans en rakhyvel bara kapar av dem, vilket även skadar huden.
 
Sandra och jag testade denna i veckan och vi gjorde på varandra, då det gör väldigt ont första gångerna. (Ett bra tips första gångerna!) Men med tiden blir håret tunnare och det gör inte lika ont. Som att jämnföra med när man noppade brynen första gången och nu. Vi epilerade armhålorna och som sagt gjorde det ont, man blödde lite eftersom den rycker ut allt hår. Men efteråt så var man bebislen och det röda försvann på någon timme. Det har gått 4 dagar nu och har inte fått stubb alls. Ikväll ska jag testa göra benen i duschen då den tål vatten, vilket jag tror är mycket bekvämare än att göra torrt.
 
En annan superbra sak med just denna är att man får med sex stycken extra huvud, som tex vanlig rakhyvel, ett exfoleringshuvud och kåpor att använda på känsligare ställen som ansiktet och bikinilinjen (aj)! Måste även lägga till att batteritiden var över förväntan. Denna får högsta möjliga betyg av mig. Längtar till lite skadeglädje när jag ska ta med den till Emils syster dotter nästa vecka och epilera henne inför en resa, hihi! Om ni tvekar på att köpa pga av att det gör ont, så säger jag köp, köp! Haha har aldrig haft såhär perfekta bebis armhålor och det gör bara ont sekunden man epilerar och inte efteråt. :) Finns tex här.

Posted in: Tips





Skrivet av: Linnea

Tack så mycket för kommentaren på bloggen! Så bra tips! Har hört en del bra om denna och är riktigt sugen på att köpa den! Hoppas du har en bra dag :)

2015-07-23 - 17:27:22
Hemsida: http://neeiis.blogg.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.