Fashionjoint

12 fina studentklänningar 2015

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
 
Lyckos er som snart ska få ta studenten! I sommar var det tre år sedan jag tog studenten och det är fortfarande en av dem bästa dagarna i mitt liv och hjödpunkten var såklart flaket med högsta volym på musiken! Här ovan har jag letat igenom Asos, efter mina 12 favoriter som passar perfekt till studenten. Det är några månader kvar nu, men det är bra att vara ute i god tid om klänningen inte skulle passa osv.
 
Mina absolut bästa student tips är:
- Ta inte klackskor på flaket, eller haha jag skulle i alla fall dööö i mina fötter efter så mycket hoppande. Dem flesta går ju som sagt barfota sen och bär på sina klackar. Kanske ett par chunky passar bättre isf? Eller ett par extra platta skor redo. (skavsårsplåster kan vara bra att ha med också)
- Några tjejer på mitt flak hade bandeauklänning och fick hålla i den varje gång dom hoppade..
- Drick mycket vatten om ni får en varm student annars kommer ni må dåligt, det blir som ett värsta gympa pass av allt stohej!
- Vattenfast mascara, behöver jag säga mer?
- Du tar bara studenten en gång i livet så släpp loss och ha så jävla roligt, festa sönder men drick inte bara champange på studentfrukosten, allt för många deckar i en buske innan allt det roliga ens börjat, lite pinsamt ju..
- Bestäm en bra mötesplats med dina föräldrar och släkt efter flaket. Jag glömde göra det så jag fick gå runt och kolla runt, ringa var inte ett alternativ då man inte hörde ett skit.
- Ett annat bra tips är att ha en annan klänning på kvällen när ni ska ut och festa, din vita klänning kommer nog inte vara vit längre och du kommer nog känna dig svettig och vill skölja av dig emellan.
- Jag har för mig att jag och min klasskompis hade en liten väska som vi tillsammans delade på att ha alla småsaker i, så turades vi om att ha den, så man inte hela tiden måste ha koll på sin egna. Man vill ju ha fria händer, men ändå ha telefon, plåster, en liten flaska vatten, sprit, kanske en liten kamera i osv.
 
Ska du ta studenten och vill ha extra hjälp med att leta klänning så kommentera nedan eller maila med dina krav på hur du vill att den ska vara, så ska jag göra mitt bästa att länka dig några speciella just till dig!

Posted in:







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.