Fashionjoint

Lev livet fullt ut

dont dream your life, live your dream
 

Kan ni titta tillbaka på ert liv och säga att ni har levt livet och bara haft så jävla roligt? Lever du ditt liv? Om du skulle dö just nu idag skulle du känna att du har levt? För om 20 år så kommer du vara besviken på dig själv över vad du INTE gjorde, inte över vad du har gjort.

 

Jag ska LEVA mitt liv, inte bara sitta bredvid och kolla på. Jag ska se världen, dansa tills jag inte kan stå, jobba med något jag älskar för att göra varje dag rolig, testa nya sjuka saker och våga chansa, skratta tills jag har ont i magen och ta vara på alla små ögonblick med mina nära och kära - Uppskatta dem små sakerna men ändå våga sats på dem stora. Såklart kan inte varje sekund och varje dag vara sådär jävla rolig, alla har dåliga dagar.

 

Men ett enkelt sätt att tänka på är - att om du vann 20 miljoner, vilka tre saker skulle du gjort för pengarna? Jag skulle rest runt för att se världen. Jag skulle bygga ett hus med Emil. Jag skulle även starta ett eget företag inom skönhet. Då kan jag säga att jag är på jävligt bra väg. Är du det? Jag och Emil ska resa innan sommaren och jag kommer såklart göra det direkt när jag får chansen igen! Jag och Emil letar lägenhet just nu, som ett första hem tillsammans, vi tittar på lägenheter och ringer runt och kollar och ställer oss i kö, gör allt för att hitta ett perfekt första hem för oss. Jag ser mig i en framtid inom skönhets eller mode branchen, då jag ska gå en nagelterapeut utbildning i år och håller även på att planer en annan som jag vill gå när ekonomin tillåter. Men nu till frågan - vad skulle ni gjort och hur långt har ni kommit på vägen?

 

Lev inte som att du aldrig kommer att dö för det kommer du. Du måste ta första steget till dina mål, inget är viktigare än handling. Om du tänker som du alltid har tänkt så kommer du göra som du alltid ha gjort och då kommer det att bli som det alltid har varit! Hur sant är inte det?


Posted in: Tankar





Skrivet av: Annster

Bra texter :)

Svar: Tack :)
sanna hyvärinen

2014-03-16 - 22:36:40
Hemsida: http://annster.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.