Fashionjoint

TOMORROW för Lindex

TOMORROW emma lindqvist kollektion lindex modestudent

När Fashion Week ägde rum i Stockholm tidigare i år så utsågs designern Emma Lindqvist till vinnare för bästa designidé och kollektion i Lindex tävling för nya designers. Priset var att designa en kollektion för Lindex samt 50 000 SEK i prispengar. Emma är masterstudent i modedesign vid Textilhögskolan i Borås, en utbildning som Lindex sponsrar, och hon är den första att erhålla detta pris.

 

”Det känns jättekul att få möjlighet att göra det här tillsammans med Lindex. Det har varit en intensiv och lärorik höst, vi har utvecklat ett par plagg ur min examenskollektion och anpassat dem för produktion med allt vad det innebär. Det är såklart stor skillnad att få resa till fabrikerna i Turkiet och se den färdiga kollektionen när man är van vid att göra allting själv för hand och resultatet blev fantastiskt fint”, säger Emma Lindqvist.

 

Kollektionen TOMORROW by Emma Lindqvist består av 10 plagg med olika tryck som varierar ifrån färgglada pixelmönster till mer grafiska, svart vita motiv. Utgångspunkten är screenprint och hur motiv kan byggas genom att olika färger trycks på transparanta lager. När de olika lagren rör sig ovanpå varandra får man ett tredimensionellt djup. TOMORROW kommer att säljas på lindex.com fr.o.m. den 27 januari samt i utvalda butiker i Sverige, Norge och Finland fr.o.m. den 29 januari.

 

 

 


Posted in: Mode





Skrivet av: Jessica Högberg

Oj så roligt!! Har Lindex fabriker i Turkiet?? Visste jag inte=)

2014-01-10 - 18:46:54
Hemsida: http://lchftrollet.blogg.se/


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.