Fashionjoint

Tankar om jobb

Bara upp och hoppa tidigt för mig idag, jobb 10-19.
 
Vet ni vad jag har tänkt på? Hur hinner folk som jobbar mycket, göra det dem tycker om och ha hobbys på sidan av? Om jag inte hann göra allt jag ville så skulle jag inte vara lycklig, jag menar man lever bara en gång. Ska livet gå ut på att jobba? Jag menar denna månad så har jag jobbat typ 100 timmar, heltid är ju 160 timmar på en månad men bara på denna månad har känt mig super stressad för att hinna allt jag tycker om som att blogga, träna och umgås med min pojkvän. Då vill jag även hinna med och läsa ut min bok och hålla fint efter mig också, hur blir det då när man flyttar hemifrån och ska hinna laga mat på allt också? Shit, cred till er som jobbar heltid och har ett lyckligt liv på sidan av... Jag skulle inte ha ork till något annat och bli deprimerad. Som nu denna månad när jag har jobbat mycket, så är det ända jag längtar till mina lediga dagar, ska det vara så hela livet ut? Jag vill inte leva i en tung dimma för att kunna åka till Maldiverna som pensionär, man ska ju ta vara på hela livet och inte bara jobba. Eller har jag inte rätt? Jag vill inte vara fast i hjulet  som säger att man ska äta-sova-jobba-äta-sova-jobba för att sedan dö. Livet är så mycket mer. Jag skulle vilja jobba 4 dagar i veckan eller ha typ 2 timmar kortare dagar. Kanske 7 - 14/15. Då kan man ju ända leva ett bra liv om man inte är slösaktig med pengar, det ända problemet är att inte så många arbetsgivare accepterar det. Nej jag skulle helst av allt jobba några dagar i veckan på ett vanligt jobb och sedan kanske 2 dagar i veckan jobba med naglar(mitt drömjobb). Vad säger ni om det här? Sen är det ju en annan sak om man verkligen älskar sitt jobb och har sitt drömjobb 7 dagar i veckan och kan leva på det, men vem har det..?
 
Förresten Yourtea - Tiny tea som jag och mamma skulle köpa och testa finns tillgängligt nu på deras hemsida, så ska beställa det idag! Ska bli kul och se om det funkar.

Posted in: Tankar







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.