Fashionjoint

Ölhävartävling på FB

http://www.metro.se/_internal/gxml!0/r0dc21o2f3vste5s7ezej9x3a10rp3w$j7l69v86il6ss9xm16potgc2415qo3x/ollek3.jpeg
 
Åh jag blir galen på alla dessa artiklar om att denna Ölhävartävling är farlig. Ja det är den - om man kommer på sina egna regler. Man har sitt eget ansvar, om man är dum nog att dricka sådär 10 öl istället för en eller blanda en stark jävla sprit istället, så är man DUM och då får man skylla sig själv. Säg mig hur många av dessa som dog drack en vanlig jävla öl? Ingen, precis.
 
"Bara i Storbritannien rapporteras om att fem unga människor har dött. En av dem uppges ha svept två stora glas gin, en annan 30 snapsar starksprit på två minuter. Förutom dödsfallen har "leken" utvecklats åt flera andra håll. Bland annat cirkulerar filmer där personer dricker blod, avföring eller tar knark."
 
Dem som har dött har valt att komma på sin egen utmaning, så låt dem få stå för sina egna andlingar. Det är dem som ska svepa på ett macho sätt, sen om dem dör är det fortarande DERAS fel ingen annans, dem är ju för fan vuxna. Ja, det är hemskt att folk ska dö för dem är med i något så töntigt, men fortfarande dem som bestämmer själv hur långt dem är villiga att gå för sin egen hälsa.

Dem som håller sig till lekens regler med att svepa en öl, sedan nominera tre stycken, är ofarligt. Det var ju en öl man skulle dricka inget annat? Sen att det har spårat ut för folk gör så sjuka saker som att ha sex samtisigt när dem sveper en öl, eller dricker nedmalda möss, eller starksprit istället.. Då får man som sagt skylla sig själv att man är så pantad. Det är ingen annans fel om det spårar då.

Posted in: Tankar





Skrivet av: Sanna

Håller inte riktigt med faktiskt, då detta har blivit så pass stort att även unga människor som kanske t o m är under 18 år tar sig an utmaningen trots att det egentligen inte ens får dricka.

Dessutom vet vi ju alla att det inte alltid är så lätt att stå emot grupptryck oavsett om det är i skolan, på jobbet eller online på nätet? Det har ju inte heller något med åldern att göra, så bara för att du och jag och många andra vågar säga nej och vet vart våra gränser går är det inte alls säkert alla andra gör det.

Kram Sanna

Svar: Jag menade mest artiklarna att dem skriver att folk dör pga den osv men det är ju bara dem som kommer på sina egna regler :) fast jag tror faktiskt att om man är strax under 18 och deltar så har man fortfarande eget ansvar. Men sen kan jag hålla med dig om att dem ännu yngre som ser det här kanske lär dig fel saker :)
sanna hyvärinen

2014-02-18 - 14:46:17
Hemsida: http://mammasvardag.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.