Fashionjoint

Därför ska du äta annanas

+ Det smakar väldigt sött och är perfekt att stilla sötsuget med när en vanlig frukt inte riktigt håller måttet.
+ Ananas innehåller ämnen som skyddar från cancerframkallande fria radikaler, massor av mättande fibrer och c-vitamin.
+ Den är även väldigt enzymrik gör din hy finare och är bra för musklerna.
+ Samma enzym som finns i ananas, som kallas bromelain är väldigt bra för matsmältningen och är samma ämne som finns i många bantningspiller. Men för att få samma effekt på naturligt sätt är det en bra idé att avsluta sina måltider med några skivor ananas, det ger din matsmältning en extra effekt.
+ Ät den som den är, skär upp den och mixa den till en god juice.
+ Ananas är en av få tropiska frukter som är lika goda året runt.

Posted in: Tips





Skrivet av: Isabell Hedberg

Dags att köpa hem lite ananas :D

Svar: hahaha håller med! ställa gärna någon fråga i min frågestund på bloggen!
sanna hyvärinen

2013-07-07 - 22:21:51
Hemsida: http://isabellh.se/
Skrivet av: kerstin ehrenholm

tycker du har fin blogg

Svar: tack tack! ställa gärna någon fråga i min frågestund på bloggen!
sanna hyvärinen

2013-07-07 - 23:51:08
Hemsida: http://lenaelisabeths.blogg.se/


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.