Fashionjoint

Pepparkaksgubbar & nationalsången.

Svenskar är alltid så rädda att deras kultur, traditioner och högtider ska kränka människor från andra länder. Det är invandrare som ska anpassa sig efter landet dom flyttar till, inte tvärtom. Jag vet inget annat land i världen som skulle vrida och vända på sig bara för att behaga invandrare som flyttar dit.

 

Folk måste ju acceptera kulturen i landet som flyttar till... annars kan dom åka hem igen. För att det är inte rasistiskt att vilja vara pepparkaksgubbe i ett luciatåg på dagis eller att vilja sjunga nationalsången på skolavslutningen. Att kalla jullovet för jullov istället för vinterlov. Att ha en mörkhyad liten leksaksgubbe på Disneys jul på tv. Oj alltså, jag brukar inte bli proviserad och sur för saker men det här är helt sjukt!

 

Varför det har blivit på det här sättet i Sverige kan vi beskylla våra politiker på. Det är dem som gjort så att nästan vad som helst kan klassas som rasistiskt och kränkande.


Posted in: Vardag





Skrivet av: Frida G

Jag håller verkligen med dig!! :)

Svar: Helt sjukt att folk kan ta illa upp för en docka är mörkhyad, haha sjukt ju. Lucia har en vit klänning, ska vi ta illa upp då eller? SKANDAL SÄGER JAG :D
sanna hyvärinen

2012-12-14 - 20:58:30
Hemsida: http://fridaannas.blogg.se
Skrivet av: camilla

jag tycker att om du inte ens kan stava till provocerad så borde du inte yttra dig om rasism över huvud taget.
inslagen i disneys julfilm är nedvärderande mot judar och mörkhyade. filmen är från 1932 och man visste mindre då än nu vad som var rätt. det är inte okej att skämta om sådant och barn borde inte få växa upp och tro att det är okej.

Svar: Så för att jag stavade fel på det ordet så ska jag inte ha ngt att säga till om? Skön brud. På vilket sätt är den nedvärderande och på vilket sätt skämtade dom? Den mörkhyade dockan är precis som alla vita dockor/leksaker i det klippet. Vet DU? Varför tar vi inte bort alla leksaker i hela världen.
sanna hyvärinen

2012-12-14 - 21:52:01


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.