Fashionjoint

Photoshop?

Svar: Hej, tack moa din blogg är också fin!! :) Nej, jag redigerar inga bilder i photoshop, jag förstår mig inte riktigt på det. Haha känns som jag är den ända i välrden som inte gör det?

 

Jag använder mig bara av paint och microsoft word! Det är super enkelt. Så därför tänkte jag förklara hur jag gjorde bilden i inlägget innan.

 

Först gjorde jag prnt screen på kommentarerna, jag la in i paint, klippte ut och klistrade in i word. Sen väljer jag alltid under 'radbyte' -> 'bakom text', så att man jobba med bilderna och dra dem över dokumentet hur man vill, alltså att dom inte måste följas efter raderna.

 

Sedan går jag in på dafont, där jag tar det mesta av min text ifrån, tryck på en stil i menyn. Jag valde handwritten, sedan Viva la vida. Sedan väljer vad det ska stå och storlek på bokstäverna. Gör prnt screen där med, sen klistra in i paint.

 

Sedan gör ja prnt screen i doumentet med bilderna, där jag vridigt dom, gjort en tunn ram och placerat dom ovanpå varandra. Klistrat in i paint sen in med texten där jag vill ha den, glöm inte välja genomskinlig markering så det inte blir en kant där du klippt texten.

 

Haha hoppas ni förstod, annars säg till så ska jag förklara bättre! Kram  på  er!


Posted in: Tips





Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.