Fashionjoint

jeans med syniga sömmar

/ Reworked jeans
Alltså Ellinors byxor i mitten upptill, dööör vad snygga.. Se bättre bild här.
 
Under förra året på fashion week så var de mest hypade jeansen ett par dyrgripar ifrån Vetements, där designen är gjord av två gamla Levis jeans ihopsydda. Efter det så började trenden med synliga sömmar framtill synas på lite mer plånboksvänliga butiker som tex H&M och Zara. Jag har letat som en tok efter de par som Ellinore (bild nr. 2) har på sig ifrån H&M Trend. Men dem är helt slutsålda. Snälla säg till om ni ser liknande någonstans.
 
1. Vetements / 2. H&M / 3. H&M  / 4. Sandro jeans

Jag älskar denna trend och att dem extremt oversized Vetements jeansen som kanske inte passar alla, har gått till lite mer slimmare vardagliga trendiga jeans, men fortfarande med den där snygga sömmen. En detalj som jag tror (och hoppas!) vi kommer se mer av på jeans detta år. Diggar även den osymetriska och slitna sömmen nertill.

Posted in: Mode







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.