Fashionjoint

#thedress Vilken färg?

Vilken färg ser du?
 
Trodde först att det var ett skämt. Vad är det för fel på folk och hur kan folk tycka att denna vit/guldiga klänningen ser blå/svart ut? I natt har världen blivit uppdelade i två läger då en tjej lägger upp denna bild på nätet.
 

"Snälla hjälp mig - är den här klänningen vit och guld, eller blå och svart? Jag och mina vänner kan inte komma överens och vi håller på att bli galna". Så skrev användaren "swiked" på bildbloggen Tumblr på onsdagen.

 

Folk på min facebook tycker att jag är konstigt och jag tycker dem är konstiga haha. 72 procent säger att de ser klänningen som vit och guld, medan 28 procent svarar att den är svart och blå. Sanningen är att klänningen är blå/svart. Förstår fortfarande inte hur haha! Här är tydligen svaret: Det sätt en person tolkar klänningen har att göra med hur deras hjärna ser rummets belysning. Med begränsad information, kan vissa människor ser en ljus klänning mörkare med en blåaktig skugga, medan andra ser en mörk klänning blek av starkt ljus. Under en dag kan ljuset vara rosa på morgonen, blåvitt mitt på dagen och sedan rött på kvällen.
 
 

Posted in: Mode





Skrivet av: Johan

Snygg klänning.

Svar: Njae
sanna hyvärinen

2015-02-28 - 17:39:09
Hemsida: http://nouw.com/soulful
Skrivet av: Alexandra

Jag har försökt att fatta varför folk kan se den vit o guld! ;) Har kollat olika tider på dygnet, och med olika ljus. Den är fortfarande blå o svart ;)

Svar: Förklaringen står ju i inlägget ;) knäppis den är vit oh guld!
sanna hyvärinen

2015-02-28 - 20:04:02
Hemsida: http://pontusomamma.bloggplatsen.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.