Fashionjoint

älskade acaibowl

/ MACACOS
Dagens acaibowl toppade jag med jordnötssmör, banan, hallon, min egna müsli och kiwi.
 

Godmorgon! Idag är jag uppe tidigt för jag ska till Uppsala igen för att hjälpa inredningsstylisten Sara att inreda igen. Det är så roligt och jag älskar att man få vara så kreativ. Jag var ju med henne i måndags också och ni kan tänka er hur mycket snygga inredningsdetaljer jag ville ta med mig hem haha.. allt ifrån super snygga korkpallar till växter och stolar. Kanske kan göra ett kollage till er! Men följ mig på snapchat (@fashionjoint) under dagen så ska jag visa er lite! Till något helt annat - Kolla vad jag åt till frukost imorse, en storfavorit, acaibowl (uttallas a-sa-ee). För er som inte vet vad det är så är det ett superbär ifrån Kålpalmen i Amazonas som innehåller sex gånger mer antioxidanter än blåbär (asmycket med andra ord). Smakar som en blandning av bär, te och choklad/nötter (enligt google haha), som man gör en sorts smoothie av och toppar med allt gott man kan tänka sig. Jag är så glad av att denna energifyllda frukost trend har hittat hem till mig, äter det flera gånger i veckan!

 
ACAI BOWL
2 frysta paket Açaí med Acerola från Macacos (200g)
Lite mandelmjölk, beroende på hur lös jag vill ha den
1 - 2 bananer
 
Det är dessa frysta påsar med acai, som jag använder ifrån MACACOS, dem finns även i smakerna Cajá och Graviola, som också är goda. Jag köper dem på Ica, ni ser alla återförsäljare på hemsidan. Kostar ca 25 kr/st.  Finns även i pulverform om man bara vill ha i acaipulver i en vanlig smoothie eller liknande och det är lite mer ekonomiskt.

Posted in: Vardag





Skrivet av: A W

Åå kan inte fatta att jag inte testat Acai bowl ännu? Känns som jag är sist på bollen angående detta. Får se till att köpa hem acai så fort jag är tillbaka från Santorini.

Svar: Ja du måste testa det snarast haha, så himla gott!!
sanna hyvärinen

2017-07-13 - 10:59:28
Hemsida: http://nouw.com/amandawibergs


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.