Fashionjoint

snapshots fashion week sthlm 2017

Mångas favoritvecka är här - Fashion week! Och vi har redan fått sett såååå mycket snygg street style. Det är som att hela Stockholm blir en enda stor catwalk med snygga outfits vart man än vänder sig. Jag får så mycket inspiration av dessa bilder ovan och önskar jag kunde kopiera mångas outfits rakt av.
 
Favoriten är ju helt klart tjejerna som tillsammans kör på en av årets stooora it-färg rosa. Genom att kompensera upp med färger som brunt och lite lätt aprikos, i samma nyanser och samtidigt hålla antalet färger på en låg nivå, blir det chict stilrent! Här nedan kan ni se några av de andra större trenderna.
 
Mycket modetrender idag är inspirerade ifrån 80-talet och det ser man även under denna modevecka. Det är skärpet i midjan, oversize, matchande set och rutigt som är stort i år. Även bhtoppar är inne och man ska kasta den navellånga croptopen. Jag själv känner lite hatkärlek till denna trend. Men tjejen på bilden tycker jag är toksnygg. Håller ni med? 
 

En annan trend är att klä sig lager på lager. Blanda material och mixa på med både tunna och tjocka plagg. Eller varför inte två jackor på varandra? Här ovan ser vi två stilsäkra tjejer med allt ifrån silke, päls, jeans, korsett, mocka och läder. 

 

Den största marioteten av trend jag ser när jag bläddrar bland bilder ifrån (starten av) modeveckan är fejk pälsen. Den gör nästan hela outfits och finns i alla olika längder, färger och former. Har har vi tre snygga brudar som rockar trenden och matchar ihop. Detta är en av mina absoluta favorit trender! Det känns så fel att jag inte äger en ännu, kommer inlägg framöver med tips! Äger ni en?

 

Inte en av de störta trenderna kanske. Men en favorit hos mig så var tvungen att ta med den. Det känns som att alla outfits med denna snygga skogsgröna inte kan bli fel. Tjejerna ovan matchar färgen så snyggt med oversize jeans. Hoppas vi får se mer av denna trend i mode lika mycket som vi sett den i inredning.

 

En lekfull trend som jag bloggat om tidigare (här). Lätt att få en tråkig outfit roligare. Det häftiga är att du kan sätta dessa patches exakt vart du vill. Kolla in imorgon så får ni se vad jag precis inhandlat!


Posted in: Mode





Skrivet av: Ida Hedlund

Åh älskar också fashion week!!! så fin blogg du har!!

Svar: Åh tack detsamma, vad glad jag blir!
sanna hyvärinen

2017-02-01 - 17:07:26
Hemsida: http://hedlundss.blogg.se
Skrivet av: Mikaela

Riktigt coola bilder :)

2017-02-01 - 19:19:46
Hemsida: http://orsin.blogg.se
Skrivet av: Amanda

Mycket snyggt! :)

2017-02-01 - 21:06:20
Hemsida: http://amandafelicia.com


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.