Fashionjoint

6 stycken ikea hacks

Gör om dina ikea möbler
 
1. Superfront.com - Det här företaget skräddarsyr jättefina fronter, handtag och ben för dina ikea möbler. Hur coolt som helst att man med en gammal tråkig ikea möbel, kan göra så snygg med lite fix. En 2.0 version av möbeln helt enkelt, haha. Man kan välja massor av olika fronter och färger, så att den ska bli precis som du vill. Det här är nog mitt favorit hack! Riktigt snyggt!
 
2. Byt ut benen - Bara genom att byta ut benen på tex din soffa eller skrivbord så får möbeln en helt ny stil och känsla. Kolla in Prettypegs som säljer fina ben till olika ikea möbler. Du kan göra denna enkla förändring för att få en mer personligare och unikare möbel för ditt hem. Om jag hade synliga ben på min soffa hade jag valt att byta till snea ben som syns mer, ser så stilrent och städat ut, om ni förstår vad jag menar.
 
3. Bemz.com - Om du känner för en rejäl förändring men inte vill slänga favoritsoffan så kika in denna sida som syr kläder till alla olika ikea möbler. Deras senaste tillskott är kläder i sammet och jag älskar hur lyxig soffan blir av denna nya klädsel! Man kan även köpa matchande kuddar. 
  
4. Handtag - När jag tröttnade på mitt rum när jag bodde hemma så målade jag om mitt nattduksbord och satte dit nya handtag. En sådan liten grej som att byta ut handtagen som alltid suttit där, gör stor skillnad. Kolla på bilden vilken annorlunda känsla man kan få. Superfront har jätte trendiga, annars finns det på de flesta inredningsbutiker. 
 
5. Dekorplast - Det har länge varit populärt att köpa dekorplast för att göra inredningsdetaljer och möbler snyggare. Speciellt i marmor, men det finns massor av olika snygga dekorplast att snygga till detaljerna med. Såg att bloggaren Mathilda Lundquist pimpat sin kakelvägg i köket, blev så stor skillnad! Leta upp en plast i matt marmor för en verkligare känsla att sätta ovanpå ett tråkigt nattduksbord, om du tycker en i äkta marmor känns för dyrt, kommer bli super snyggt. Kolla tex hur snyggt Petra gjorde HÄR.
 
6. Guld/mässing spray - Med hjälp av en billig spray så kan man måla om allt möjligt för en lyxigare stil. På bilden ovan har man tagit den transperanta stolen Tobias och sprayat om underredet för en lyxigare känsla. Mångar har nog även sett att folk gör om sina möbler ur serien vittsjö med hjälp av lite spray. Se tex HÄR

Posted in: Inredning





Skrivet av: Lena

Vilka bra tips, tusen tack! :D

2016-10-05 - 16:13:08
Hemsida: http://ozkagardens.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.