Fashionjoint

Tips inför långa flygresor

Nästa söndag sitter jag på planet påväg till Aruba (Iiihh!), jag själv ser fram emot flygresan då jag tycker om att flyga för att jag är så förväntansfull och taggad att komma fram typ, haha. Eller ja, det kan bli långtråkigt ibland såklart. Så därför kommer här en lista med några tips inför en lång flygresa: 
 
Snacks - Detta är nog mitt allra bästa restips, haha. Se till att ha överdrivet mycket snacks och godis. Jag lovar, sitt och ät hela resan om du så vill, även om du inte är hungrig. Ölkorv, chips, choklad, riskakor, oliver, ost och kex och plockgodis osv, allt du älskar. Tiden går så mycket snabbare när man bara mofflar allt gott. Promise. Och det är bara tråkigt om man sitter där 4 h kvar och så har det tagit slut.. / MVH Godisråtta
 
Spel på paddan - Emils tips numbero 1, ladda ner massa spel som man kan spela offline på paddan som man inte tröttnar på. Googlade på några - candy crusch, swing copters, swamp attack, dumb ways to die, unblock me mm. Fler tips?
 
Spara hemsidor som PDF - Alla vill väll ha internet på flyget? Vill du också läsa dina favoritbloggar på flyget som jag. Gör såhär. Gå in på bloggen hemma när du har internet på telefonen -> tryck på pilen i mitten i menyn längst ner -> sedan spara PDF till iBooks. Tada! Nu finns hemsidan sparad att läsa när du inte har tillgång till internet. Ett annat tips är ju även att inte läsa dina favoritbloggar på några dagar innan. Så har du läsning för iaf någon timme.
 
Rör på dig - Gå på toa överdrivet mycket (haha låter sjukt ju) eller ställ dig upp någon minut då och då, så du inte sitter mer än du behöver. Kroppen och sinnet behöver nog det, då man får lätt ont i rygg eller rumpa när man sitter still så länge. Detta tips kör jag när jag är i dem sista timmarna och har så långtråkigt att jag typ dör, rör lite extra på mig.
 
Podcast och böcker - I iphone så finns det ju en app för just det. Ladda ner din favoriter att lyssna på. Mina tips är: Måndagspepp, Den fantastiska resan, Mathilda och Andreas blogpod, Ångestpodden och Svenska mordhistorier. Kom ihåg att spara dem på telefonen innan så du kan lyssna på dem offline. Eller ta med en riktigt spännande bok att läsa, men bli inte åksjuk bara som jag lätt blir. Någon som har tips på bra böcker till stranden?
 
Underhållning på planet - Det finns massor av (oftast) spel och filmer på flyget att kolla på när man åker långflyg. Testa alla olika spel och kolla massor av film. En annan kul sak som brukar finnas är ett chattrum med övriga passagerar på flyget. Kul ju tycker jag som är översocial! Ibland kan man även se på nätet innan vilka filmer osv som finns på flyget just nu.

Posted in: Tips





Skrivet av: Sandra'

vilka bra tips :)
jag är flygrädd så såna här tips underlättar ju :)

Svar ; amen det är ju jätte gulligt :) man ska ju köpa något som man vet att partnern vill ha och behöver :) ja vet inte än riktigt vad ja ska ge till min pojkvän förutom boken då :)

Svar: Boken blir jätte bra!Och ang din flygrädsla - Min kompis kände också så ang flygning och reste inte förns han blev 30 år och tog hjälp av läkare då så fick han ngt lugnande, sedan efter det så kunde han trappa ner och sluta helt och nu kan han fluga hur lätt som helst utan det! :) Det är så underbart att upptäcka nya ställen!
sanna hyvärinen

2016-02-06 - 21:33:10
Hemsida: http://ssandras.se
Skrivet av: Livet i USA

Jag var i Aruba för ett par år sen, det är underbart!

Svar: Var du!? OH kom med tips jätte gärna!
sanna hyvärinen

2016-02-07 - 00:29:01
Hemsida: http://ikalundin.blogg.se
Skrivet av: Liborius

Alltsååå ååh ta mig till Aruba<3!!

Svar: Haha! Du får följa med mig på bloggen! :)
sanna hyvärinen

2016-02-07 - 12:42:06
Hemsida: http://liborius.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.