Fashionjoint

godaste grötfrukosten

Lyxig och enkel frukost
Bästa frukost tipset så här års! 
 
Godmorgon! Såhär god frukost åt jag idag! Eller egenligen flera dagar i veckan dem senaste veckorna. Ni som följer mig på snapchat (@fashonjoint) har nog sett den flera gånger. Det är verkligen en ny favorit. Man blir perfekt mätt på denna frukost och har energi för hela förmiddagen. Den är såååå lätt och går jättesnabbt. För några år sedan gjorde jag sådan snabbgröt i micron, men tycker inte det blir så god smak och konsistent. Denna kokar jag på spisen.
 
Såhär gör jag: Blanda 1 dl fiberhavregryn, 2 dl vatten, 1 äggvita, lite salt och om man vill blanda ner linfrön, andra frön så kan man de, i en kastrull. Rör om samtidigt som det kokar upp, sänk sedan till lägre värme och rör om tills det är den konsistenten du vill ha. Samtidigt steker jag ett uppskuret äpple/päron i en panna med kanel. Lägg upp gröten med äpplet/päronet och toppa med det viktigaste - jordnötssmör! Det är så sjukt gott till gröt, ni måste testa. Sedan har jag även läst att det är gott med skummad mjölk till, någon som testat det? 

Posted in: Tips







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.