Fashionjoint

nyttiga chokladbollar

Socker, nötfria och gluten (om du vill) chokladbollar
 
Jag har ju skrivit att jag har min nyttiga månad nu, då jag inte ska äta snacks/godis/chips, köp mat osv, alltså allmänt onyttigt. Första dagarna var verkligen jobbiga, men annars har det gått såå bra och nu har jag bara en vecka kvar. När jag är klar så har jag tänkt att bara äta sådant på helgen som när man var liten, jag äter allt för ofta någon liten godisbit på vardagarna på jobbet, där det alltid finns massa godis. Men idag gjorde jag i alla fall nyttiga chokladbollar och det räknas väl ändå som någon sorts snacks, men tycker inte det gjorde något eftersom det inte är några onyttigheter i. Ni måste testa göra dessa, dem är såå goda, och dem smakar nästan som vanliga!
 
Jag gjorde dubbla satsen och det blev ca 25 - 30 st.
 
Mixa allt i en matbredare/ mixer som med vanliga kokosbollar. Garnera sedan med valfri garnering. Jag valde att göra några i kokos och några i bipollen! Dem blir extra goda när dem stått kallt ett tag. Happy baking!

Posted in: Vardag





Skrivet av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms ser riktigt goda ut

2016-04-23 - 20:16:20
Hemsida: http://familjeliv.se/blogg/domkallarmighannes
Skrivet av: Alexandra

Gott! Har allt hemma utom kokosfett. Kanske ska köpa hem det :)

Svar: finns på coop men inte på ica på stan (tips tips heheh) :) <3
sanna hyvärinen

2016-04-23 - 20:33:57
Skrivet av: Julia

Ser ju jättegott ut!

Svar: Jaa! Smakar typ som vanliga! :)
sanna hyvärinen

2016-04-23 - 21:52:59
Hemsida: http://hungrigast.blogg.se
Skrivet av: Caroline

Har kört ett liknande recept länge nu och de är sååå goda!!

Svar: Jaa riktigt goda!
sanna hyvärinen

2016-04-24 - 03:56:08
Hemsida: http://carrostyle.devote.se


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.