Fashionjoint

the parisian chic guide

Det sägs att att de ifrån Paris är väldigt chica. Uttrycket parisian chic betyder alltså att man är chic, utan att egentligen ”försöka”. Direkt tänker jag på Olsen systrarna! Parisianer kan styla en helt vanlig marinblå tröja, som ni ser på dem två första bilderna, och se hur chic ut som hels. Det finns lite röda trådar i det hela! Jag har sökt lite inspiration och har klurat ut lite hur dem "gör". Även om jag tror att dem faktiskt inte behöver anstränga sig utan att det sitter mer i blodet.
 
Jeans/Byxor + Klackar = Sant
Något man kan se är att när jeans eller byxor bärs, bärs även klackar. Det gäller att klä upp jeansen, så på med klackar.
 
Visa byxorna, ner med tröjan
Stoppa ner tröjan fram i byxorna och visa upp dem. Ha gärna ett fint skärp som klär upp byxorna, ett litet plus i kanten!
 
Slapp stil
Hellre för slappt och mer avlsappnat och oversize än för tight.
 
Addera med smycken
Ett extra plus blir det om du adderar armband, sjal eller halsband! Även solbrillor är pricken över i:et.
 
Skapa balans
När kjolen/klänningen gå under knäna, matcha med klackar. När kjol eller klänning över knäna matchas med platta skor. Det skapar precis den balansen som parisian chic är, uppklätt men ändå nerklätt som tillslut blir super chict!
 

Posted in: Mode







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.