Fashionjoint

bra övningar för magen

mag tips
Fick en kommentar om jag kunde visa lite träningstips för magen!
 
 
bilder ifrån sendi skoplajk
 
LÅNGSAMMA BENLYFT –  Om du gör denna övning långsam så tar den otroligt bra och det bara bränner i hela magen. Av denna så blir de raka magmusklerna tränade och om du inte har en kompis att göra övningen med så är det bara att hålla i madrassen med händerna. Dock väldigt löst så att det bara är magen som jobbar.
 

bild ifrån ida warg
 
PLANKAN – Hatkärlek till denna. Plankan är en otroligt bra övning, den tränar inte bara hela magen, utan ger dig även rätt hållning och stabilitet i de andra styrketräningsövningarna. Börja ditt träningspass med plankan så att du får kontakt med dina magmuskler.
 
 
bild ifrån google
 
SITUPS PÅ BOLL – Den här övningen tar och känns i hela magen. Se till att spänna hela magen och köra övningen snabbt. Det som är bra med denna är att ryggen kröks efter bollen så att du kommer längre ner än vid en vanlig sit-up/crunch.
 
 
bild lånd ifrån jenni deler
 
SITUPS MED BÖJDA BEN – Skönare för ryggen än vanliga situps, känns hur du jobbar med magen. Hoppas det bränner ordentligt i magen med dessa övningar! Det här kommer du garanterat få en stark mage av. Lycka till!

Posted in: Vardag







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.