Fashionjoint

Svar på kommentar - Bra ansiktsprodukter

 
1. Forever Living ansiktsserum - Denna har jag tipsat om sååå många gånger i bloggen och så fort en kompis nämner att hon är ute efter en bra kräm för ansiktet så börjar jag predika om detta serum. Alla borde äga denna! Jag smörjer in mig med denna bara efter jag duschat och alltså inte varje dag, det är för att huden håller sig silkeslen(!!) väldigt länge med denna. Den är inte fet som en vanlig kräm kan bli och med massa konstig doft utan precis som namnet avslöjar så innehåller denna Aloe Vera, vitt te och Vitamin E. Jag har haft denna i flera år nu och jag kan inte tänka mig leva utan den. Ett stort + är även att den räcker sjukt länge då den är i en smart pumpflaska. Så snälla KÖP DENNA om du letar efter en bra produkt för ditt ansikte, jag vet att den är ganska dyr, men den är värd varje krona.
 
2. Nivea Cleaning Milk - Den här använder jag ungefär en gång i veckan. Det är en ansiktsrengöring som man kan ha till att både tvätta ansiktet med men även till sminkborttagning. Jag använder den bara till att rengöra ansiktet med. Och den här rengör verkligen på djupet, men på ett milt sätt, utan att du känner dig torr efteråt och måste smörja in dig. Som man lätt gör med andra produkter. Och den doftar underbart!
 
3. Nivea Essentials Mattifying Toner - Ni vet ibland när man känner att man kanske har lite extra fet hy? Då är denna super bra. Jag applicerar denna genom att försiktigt massera med en pad på både ansiktet och halsen. Den stramar upp och förebygger blankhet och fet hy. Denna använder jag inte så jätte ofta, kanske en gång i månaden.
 
4. Dove Hydro Nourishment bodylotion - Okej, det här är ingen produkt för ansiktet. Utan denna använder jag att smörja in resten ev kroppen med. Jag tycker om den för att den lätt och snabbt tas upp av huden och kladdar inte. Man känner sig jätte mjuk efteråt och även denna har jag svårt att byta ut mot något annat märke då jag tycker andra doftar för mycket eller är för kladdiga. Jag har denna i stor pumpflaska och använder varje dag!
 
5. Nivea Clear-Up Strips - Dessa precis som Niveas toner använder jag bara när jag känner att min hy är extra fet. Det är små remsor som man ska använda i t-zonen (näsa, haka och panna) som är de områden som lättast täpps igen av smuts, fett och sminkrester. Så när jag vill få en renare hy här så sätter jag på dessa i en kvart medans jag gör något annat och tar bort dem sen. Näsan kan vara svår att rengöra annars, men dessa sitter som smäcken och rengör där det är mest svårkomligt för en vanlig rengöring. Man känner att porerna är mycket renare efteråt och syns inte lika mycket.
 
6. Athena Cleansing Wipes - När det är dax att ta bort sminket på kvällen så orkar jag inte med att jag ska bli svart under ögonen av en tvål och behöva stå där en evighet och att det svider i ögonen. Jag är ganska känslig på huden under ögonen och vill inte stå och gnugga där. Dem här sminkborttagningsservetterna är underbara. Jag tar servetten mellan tummen och pekfingret för att försiktigt gnugga bort mascaran på fransarna och sedan tar jag den i resten av ansiket och då när jag drar över ögonen så blir jag inte alls svart under ögonen. Efter jag har använt denna så tycker jag min hud har varit len ända tills morgonen efter och jag vaknar inte och ser ut som en panda. Denna kan man bara köpa i tre pack, men sjukt billigt på tex Rusta eller Ö&B. Den bästa av alla servetterna, kan jag lova! :) 

Posted in: Tips







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.