Fashionjoint

Matlagning

 Det är samma kryddor till både kyckligen och potatisen och smöret!
 
Hej, idag har bloggen fått lida då jag tod sovmorgon på min lediga dag och sedan åkte mamma och jag till gymmet. Direkt efter gymmet så åkte jag och handla för jag tänkta överraska mamma, pappa och Emil med jätte god mat som Caroline lärde mig receptet på igår! Det är super gott, kyckling och potatis, vitlök och grönsaker i ugnen med vitlökssmör. Filmade allt så också kan testa det hemma! Brukar inte dela med mig om man i bloggen, men någon gång ska vara den första, haha!
 
Marinera kycklingen med chilipulver, svartpeppar, salt, grliikrydda, pressad vitlök och gullök.
Skär upp alla grönsakerna och potatisen. Krydda med samma kryddor (utom lökarna). In i ugnen! Sedan gör du smöret med samma kryddor också! Det godaste att ha på plåten i ungen är potatisen, vitlöken, svampen och paprikan tycker jag! Tack för hjälpen Carro! ♥
 

Posted in: Vardag





Skrivet av: Nina

Ja det var jätte gott. Bland det godaste jag ätit. Blev saftig kycklingen när den får koka i all marinad/olja istället för stekas.

2014-02-11 - 19:24:59
Skrivet av: Caroline Osorio

Åhh känner mig hedrad när du nämner mig i din blogg tack och de var så mysigt att ha dig här. Visar gärna fler recept :-) puss <3

Svar: Hahha men va du behöver inte känna dig hedrad, du är ju en av mina närmsta vänner klart jag nämner dig gumman <3 puss
sanna hyvärinen

2014-02-11 - 19:31:59
Skrivet av: hanna

men mums det lät riktigt gott :D och såg väldigt gott ut i din video!

Svar: åh tack så mkt!:) du måste tetsa, det är gott och går snabbt!
sanna hyvärinen

2014-02-11 - 19:52:12


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.