Fashionjoint

Tips för friskare hår

friskt hår hår tips slitna toppar
Hårtips
 
Jag älskar att ta hand om mitt hår. Jag har alltid fått höra att jag har långt fint hår och folk undrar hur jag gör. Det enda jag gör är att undvika att skada håret så mycket som möjligt, tex att inte använda hårfön, inte duscha håret varje dag, inte borsta håret när det är blött eller gnugga håret med handduk och inte ha högst värmen på locktången eller plattången och sådna enkla saker. Ovan kan ni se några tips på bra produkter för frisk hår.
 
1. Olja är som godis för håret och är viktigt för topparna. Det finns oljor för allt, att ha som värmeskydd, i solen eller efter duschen. Det finns en hel djungel men ett märke som blivit känd för bra recensioner är Moroccanoil, som även får håret att växa snabbare och hålla sig friskt och fräscht i topparna. Funderar på att beställa denna även om jag har fullt med olika i badrumsskåpet.. 2. Tangle Teezer är en super borste ifall du vill borsta ut tovor i både torrt och vått hår. Perfekt mot tovor och traslligt hår, testat den en gång och älskar hur bra den ligger i handen. Glöm inte göra rent borsten ofta, vilket jag är dålig på, för annars kommer bakterierna i från det döda håret i ditt hår. Beställde nyss en rosa och en med leopard mönster! 3. I duschen är det såklart bra att ha ett bra schampoo och balsam, men lika viktigt är en bra hårinpackning att använda några gånger i månaden, det hjälper håret att bli lent och glansigt. Det verkligen vårdar håret på djupet, men glöm inte att låta den sitta i 20 - 30 minuter, jag är ganska dålig på att vänta, haha men hoppas ni är duktigare! Hitta även en som passar ditt hår, färgat, slitna toppar eller vill du ha mer glansigt? 4. Blax har jag tipsat om förr i bloggen, men dem är verkligen dem perfekta toffsarna om man vill ta hand om håret, dem skadar inte håret, du kommer inte att tappa några som helst hårstrån när du drar av toffsen och dem är super elastiska, så dem passar alla typer av hår - tjockt som tunt! Sitter super bra hela dagen! Jag köper alltid dem transperanta!
 
 

Posted in: Skönhet





Skrivet av: Matilda

Tusen tack för många bra tips! Jag har också långt hår men är dålig på att sköta om det… Kanske därför det är långt också för att jag undviker frisören! ;)
Ha en fin söndag nu!
Kram

Svar: Vad kul att du gillar dem! Det finns så himla mycket man kan göra såklart, men dessa är dem mest självklara jag gör som gör stor skillnad på håret! KRAM och ha en fin dag du med!
sanna hyvärinen

2014-02-23 - 18:28:31
Hemsida: http://tillevill.wordpress.com


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.