Fashionjoint

För en snyggare bas

 
Två måsten att ha i smink väskan.
En highlighter: Highlighten ska vara någon nyans ljusare än din hudton. Partiet du highlightar "ploppar ut" och ser större ut. Skimmer reflekteras och ger mer effekt än en matt highlighter. Jag köpte en matt förr (läs inlägget här) och får inte det resultatet jag vill ha, så en med lite skimmer i är verkligen ett tips! Du kan använda nästan vad som helst tex en rouge, skuggor, krämer och vanliga ögonskuggor, bara den är ljusare än din hud! Den kan även komma i både en flytande/krämig form eller i en pudrig form. Jag föredrar den lite krämigare highligtern faktiskt, det är helt enkelt för att jag tycker att den fäster bättre och gör så att ansiktet får en friskare glow.
 
En shading: Shadingen ska vara en aning mörkare än din hudton. Partiet du använder shading på ser ut att "sjunka in" och ser mindre ut. Ett tips här är att använda lite nyanser som ser lite gråare ut, som om det vore en riktig skugga. Man kan till och md trolla bort en dubbelhaka genom att shade den. En shader bör vara matt.

Posted in: Skönhet







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.