Fashionjoint

Glöm inte vardagsmotionen!

Forskning visar att det är mer hälsosamt att hålla igång med vardagsmotion, jobba, städa, promenera, handla än att bara gymma en timme om dagen och sedan vara stillasittande! Det är verkligen viktigt att få med sin vardagsmotion och hålla igång kroppen.
 
 
 
• Om du har ett stillasittande jobb eller pluggar, försök att stå upp så mycket du kan eller avbryta varje 30 minuter för att sträcka på dig och räta ut ryggen.
• Det har sagts förut men tåls att upprepas - trappor istället för hissen. Trappor formar rumpan och låren grymt bra.
• Gå eller cykla istället för att alltid ta buss och bil vart du än ska. Och måste du åka med bussen kan du försöka hoppa av några hållplatser tidigare för extra vardagsmotion.
• Ta inte för givet att du alltid ska sitta ner, exempelvis om du pratar i telefon. Den mänskliga kroppen är byggd för att röra på sig hela tiden, det är bara nu som vi är extremt inaktiva.
 
Om ni blir motiverade av kalorier så rekomenderar jag den här tabellen som räknar ut på ett ungefär hur mycket kalorier du förbränner när du gör vardagliga aktiviteter.

Posted in: Inspiration







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.