Fashionjoint

H&M startar global klädinsamling

1500 H&M butiker världen över inför klädinsamling redan i februari. Då kan du alltså lämna in dina använda plagg i flera av H&M´s butiker. H&M strävar efter att reducera den miljöpåverkan kläder har under sin livscykel. Modeföretaget blir därmed det första som lanserar en världsomspännande klädinsamling.

Alla typer av kläder, oavsett märke och skick, accepteras – men framför allt vill de samla in kläder som inte är hela.
– Vi uppmuntrar att kunder som är vana att lämna hela kläder till välgörande ändamål fortsätter med det. Men förr eller senare går kläder sönder och i stället för att slänga en strumpa kan den lämnas till oss, säger Henrik Lampa, chef för H&M:s hållbarhetsarbete, till dn.se. För varje lämnad påse med kläder får kunden en rabattkupong med erbjudandet ”50 kr i rabatt vid köp för 300 kr”.


Posted in: Tips







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.