Fashionjoint

Fika & Jobb

Godmorgon! Har precis ätit en god frokust och ska snart möta Emelie nere på stan. Vi ska fika och prata lite och så. Det ska bli skönt, för jag sa nämligen upp mig igår från jobbet. Det var så himla mycket drama där och fick ont i magen och ville gråta när jag skulle gå till jobbet, Chopchop. Det var mycket skitsnack och sånt orkar jag inte med, prata bakom ryggen på folk, sen låtsas som ingenting, skvallra och hitta på saker. Sånt höll man på med i grundskolan, synd att vissa inte kan växa upp. Men å andra sidan så kom jag jätte bra överens med vissa och det är synd att man inte hinner lära känna dem nu :) Men men, nu ska jag se framåt och fortsätta nå mina mål. Att börja med är att söka nytt jobb såklart! Hehe.
 
Har ni hamnat i liknande situationer på erat jobb?

Posted in: Vardag





Skrivet av: Johanna

Andra gången jag kikar in här bara, men ville bara säga att jag känner mig träffat. Herregud sånt där är så jobbigt. Vart på 2 jobb där jag jobbade med yngre. Eller ja inte så mycket yngre, men man märkte ju vilken nivå dem låg på. Var dem yngre än dig? Eller jag vet inte äldre kanske är likadana.. haha? Men aja du gjorde rätt, låt dem ruttna där tillsammas, dem passar väll ihop då :)

Svar: Haha hårda ord! Ja några var ifs yngre, men vet inte riktigt hur det kommer sig att dem är sådär.. men ja det har väl med mognad och göra. Kul att du kikar in på min blogg igen :D Har du en blogg? Kram
sanna hyvärinen

2013-08-30 - 12:50:27
Skrivet av: kerstin ehrenholm

du det följer än upp i åldrarna tyvär

Svar: Synd att det ska vara så :/
sanna hyvärinen

2013-08-31 - 09:29:28
Hemsida: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Skrivet av: Jessica Högberg

Det finns nog tyvärr lite av det på alla arbetsplatser, men det får inte gå överstyr!! Lycka till i jobbletandet=)

Svar: Tack Jessica :D
sanna hyvärinen

2013-08-31 - 10:39:46
Hemsida: http://lchftrollet.blogg.se/
Skrivet av: en med högre rang än dig.

Haha, du måste på riktigt skämta med mig. Vet inte riktigt vilket 'drama' du varit delaktig i, men detta som jag tror du pratar om var det DU som startade, har du glömt det? Har du redan glömt att DU satt på din rast och glappade med din stora käft och inte trodde att någon skulle få veta vad du säger? Sen att du säger upp dig för att du kommer ny till ett ställe och gör folk upprörda gör inte dig till ett offer. Det här är helt och hållet självförvållat, du har bara dig själv att skylla. Du själv vände folk emot dig, med dina ord du inte ens vågade stå för och du kallar oss omogna? Du satt med TÅRAR i ögonen när jag gav dig chansen att vara ärlig.

Lycka till med ditt skit snack och ARROGANS någon annanstans, hos oss platsade du inte iallafall. Och lycka till med att få referenser från denna arbetsplats, det ger dig konsekvenser att skriva såna här saker officiellt, glöm inte det! Så räkna med att få höra från en högre chef gällande detta.

2013-09-02 - 21:13:21
Skrivet av: Chopchop

Det är högst olämpligt att skriva ut arbetsplatsens namn på det här sättet. Jag kontaktar dig i veckan och hoppas på att du kan förklara dig till detta, då det inte alls var på det här viset när du lämnade ChopChop. Du visar nu en helt annan sida, som jag inte alls tycket är okej.

Svar: Ring bara ring :)
sanna hyvärinen

2013-09-02 - 21:39:09
Skrivet av: Nina

Olämpligt?
Hur många har slutat hos er pga en- två personer som får prata skit och manipulera hur mycket som helst. Är det inte rätt att någon visar hur det ska gå till. PRATA INTE BAKOM RYGGEN, LJUG INTE,
Nä de andra blir skit skraja och hittar på en massa skit om min dotter för de vågar inte stå för allt de sagt. Då tror ni ju mera på de som jobbat längst...INTE KONSTIGT ATT FOLK INTE VILL JOBBA DÄR NÄR NI INTE GÖR NÅGOT ÅT PROBLEMET... ALLTSÅ är det bra att gå till personen direkt och säga Kan du ändra ton och inte vara så arg och sur. Jag gör mitt bästa att lära mig allt men det går inte om du är så arg och sur hela tiden.. JA DET ÄR BRA ATT SÄGA DET TILL PERSONEN. ISTÄLLET FÖR ATT PRATA SKIT OM DEN PERSONEN SOM DE N ANDRA HADE GJORT SOM HITTAR PÅ ATT HON SAGT EN MASSA SAKER Mamma till Sanna

2013-09-04 - 16:40:55
Skrivet av: Ida!

Haha tror jag skrattar ihjäl mig. SANNA's mamma, så som du säger att vi "bara tror på dem som jobbat längst" så tror du enbart på din dotter. Jag kan enbart stå för mig själv och jag hade tänkt prata med Sanna nästa arbetspass, men vissa personer han prata med Sanna och säga saker som inte alls stämde. Det kan inte jag stå för och det har jag tagit upp, för att fler har lagt sig i. DÄREMOT, måste Sanna stå för vad som själv har sagt, det var ju hon som startade hela karusellen. Hade hon inte sagt något, hade den här situationen uppstått.

Sen att Sanna inte tar till sig, lyssnar på företagets regler eller lyssnar på personalen som KAN jobbet, så funkar det inte. Hon har inte lyssnat, varit nonchalant när folk har velat hjälpa till och se till att de blir rätt, då hon tagit fel betalt osv. Men de går in i ena örat och ur i andra, och det funkar inte riktigt.

Sanna är den första som slutar pga detta. Den andra som slutade, slutade pga att hon fick heltidsjobb, den andra för att hon var less på själva arbetet och inte hade heltid.

Det är lätt att sitta och kasta ur sig en massa bakom en data skärm, men att säga något ansikte mot ansikte utan tårar i ögonen går inte. DÄR, snackar vi omogen.

Svar: Vad har jag inte lyssnat på för regler? Säg någon fång jag har varit nonchalant? Jag berätta till dig att dem gånger jag inte hört så är det för jag skjutit upp headsetet för att lyssna på kunderna? Vem är det som är omogen och sitter och kommenterar på en annans blogg? Aaa, det var inte så det lät när jag frågade dem andra och Richard varför dem vissa hade slutat. Vadå kasta ut sig bakom en data skärm? Jag kontaktade dig båda gångerna när jag ville prata ut? Klart som fan jag var ledsen? Jag trivdes inte där! Smart och kommentera i chopchops namn..
sanna hyvärinen

2013-09-04 - 18:19:11
Skrivet av: Ida

Nagerlacket, och håret bl.a. Regler du kanske tycker är fåniga men som högsta cheferna tycker är väldigt viktiga. Någon gång du varit nonchalant? De har uppstått varje gång du jobbat, du har varken lyssnat på mig, Jossan (jag har hört hur hon ropat och pratat med dig och du ignorerar) och jag vet även att sara och bella fått samma bemötande.

Om du tycker att jag är omogen som kommenterar, vad är då inte DU som skrivit inlägget från början SAMT att din (tillåt mig att asgarva) morsa kommenterat.

Du trivdes inte och du platsade inte, så det var väl då bra att du valde att sluta, men för det kan du inte göra såna här inlägg, vända allt emot oss som jobbade då DU var den som snackade från början, är du efterbliven som inte vet det?

Jag har inte kommenterat i Chopchops namn? Den första kommentaren jag skrev förstod du väl att den var från mig, sen har jag skrivit i mitt egna namn. Jag är inte som du, eller de andra på jobbet, jag STÅR precis för vad jag säger och tycker. Annars är man riktigt jävla patetisk och ska enbart hålla käften.

2013-09-05 - 13:00:01
Skrivet av: nina

Hoppas du är stolt över dig själv då Ida. Med dina fina ord som du vräker över min dotter och mig som mamma. Vad är en mamma till för? Att stötta sin dotter och tro på henne...
Du ska lära upp anställda och inte trycka ner dem.
Vad tror du dina hårda ord gör med människor?
Försök att se det goda i alla i stället för det dåliga så kanske det går bättre nästa gång. Jag tycker synd om dig bara.. Ha en fortsatt underbar dag och ha ett leende på läpparna istället

2013-09-05 - 22:56:48


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.