Fashionjoint

Finnar- så undviker du dem!



Mat-  Just ost och choklad är dåligt för hyn, även feta maträtter hjälper till att producera finnar.
Dator - Att sitta förmycket vid datorn kan göra att man får mer finnar. Ut i solen istället!
Fingrar - Om man ofta tar sig i ansiktet, petar eller stödjer armen mot kinden utsätts ansiktet för mycket bakterier vilket kan resultera i finnar. Ofta tänker man inte på vad man har på händerna, det kan vara fett från maten man just ätit, man kanske har gått runt i affärer och tagit på saker som andra människor tagit på och då är händerna fulla med massa olika bakterier.
Hårspray - Får du ofta finnar på pannan? Det kan bero på att du använder hårspray främst på luggen.
Klämma - Kläm inte på dina finnar, det gör att bakterierna sprider sig ännu mer och då blir det en ond cirkel. Du kan även få ärr.

Posted in: Tips





Skrivet av: Alexandra

Ett av de bästa tipsen jag har är att byta örngott ofta! Och att rengöra sminkpenslar och sånt. =)

2010-12-11 - 00:45:23
Hemsida: http://fillejeune.blogg.se/


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Sanna Hyvärinen, 23, Enköping.

Jag är besatt av mode, naglar och shopping. Om jag inte bloggar så hittar ni mig ute i klädbutikerna, hos min fina pojkvän, på promenad, på ett café eller myser med mina fina vänner. I min blogg hittar du allt om vad som inspirerar mig. Jag bjuder på shoppingtips, inspirationsbilder, mode och snapshots ur min vardag.